Meer rust en ruimte
 Professional organizer | Opruimcoach
 


Werkwijze

Het eerste contact

Als jij het contactformulier hebt ingevuld neem ik binnen 2 werkdagen telefonisch contact met jou op voor het inplannen van een gratis kennismakings. Het kennismakingsgesprek (fysiek of online) is geheel vrijblijvend, kosteloos en duurt maximaal een uur. 



De kennismaking

Ik werk volgens drie stappen:
Visualiseren - Aanpakken - Evalueren.


Tijdens het kennismakingsgesprek bespreken we samen jouw huidige situatie en waar je meer overzicht en rust in wilt ervaren. Ik vraag jouw situatie en wensen uit, zodat we jouw doel visualiseren en aanpak kunnen formuleren. Jij kunt al jouw vragen aan mij stellen.

Verder maak ik een inschatting van het aantal benodigde uren. Dat is bijvoorbeeld afhankelijk van de hoeveelheid spullen, maar ook van de snelheid waarmee je beslissingen kunt, wilt of durft te nemen.
In een online sessie werken we ook volgens al deze stappen. Het aanpakken voer je dan zelfstandig uit met een op maat gemaakt stappenplan.

 


Het voorstel

Als het van beide kanten goed voelt plannen we gelijk de eerste sessie in. Na het gesprek ontvang je per mail het voorstel middels een offerte. Je hebt dan een 5 werkdagen de tijd om in te gaan op het voorstel, daarna staat de eerste afspraak vast.

 

Betalen doe je middels een betaalverzoek na afloop van een sessie. 



 Spullen

Aanpakken doen we tijdens een sessie.
Dit gaat in 5 fasen:
Verzamelen - keuzes maken - Bundelen - Plek toewijzen - Onderhouden.

Ik coach je door de stappen heen, stel je vragen zodat je inzicht krijgt in je routines en gedachten en stroop zelf natuurlijk ook de mouwen op. We richten ons niet alleen op het organiseren van een ruimte op dat moment. Het gaat er vooral om dat er een systeem ontstaat, wat je makkelijk kunt bijhouden.

Elke situatie is maatwerk, we werken volgens jouw wensen en op jouw tempo. Je hoeft vooraf niet op te ruimen. Alleen jij beslist wat er weg gaat. Ik gooi nooit spullen van jou weg.

Tijd en taken
Ook in het organiseren van tijd en taken werk ik volgens een aantal stappen. We kijken hierin naar je tijdbesteding, je planning, het stellen van prioriteiten en het aanleren van tijdbesparende technieken. Samen kijken we naar wat jou energie geeft en kost.

Versimpelen wat energie kost. Verdubbelen wat energie geeft!

Omdat jouw tijdsbesteding vaak samenhangt met jouw directe leefomgeving, is in de praktijk een combinatie van bovenstaand gebruikelijk.

evalueren

 Evalueren doen we afsluitend. We blikken terug en kijken wat je hieruit over jezelf hebt geleerd. Zo kan jij dit in het vervolg ook op andere plekken in je huis toepassen. Ook staan we stil bij de tijd en ruimte die er nu voor jou ontstaat. We maken ruimte voor wat écht belangrijk voor je is en waar je meer tijd aan wilt besteden.



 Niet inbegrepen

  Zwaar til- of schoonmaakwerk
Spullen vervoeren i.v.m. verhuizing
Aanschaffen van verhuisdozen

 

Het verkopen van uw 'overbodige' spullen


Aan de slag
 
 
E-mailen
Bellen